Růst tuzemské ekonomiky v posledních letech se i přes aktuální zpomalení projevuje na prodeji v různých odvětvích. Týká se to i automobilového průmyslu, což ostatně potvrzují také čísla. Například ještě v roce 2017 došlo kupříkladu k meziročnímu nárůstu prodeje aut o 4,6 %. Celkově pak bylo registrováno 271 595 nových osobních vozidel. V rámci České republiky šlo dokonce o nový rekord. Jaké značky jsou ovšem aktuálně nejoblíbenější?
Nejprodávanější značky aut v České republice
U Čechů vedou dlouhodobě „Škodovky“, tedy vozy domácí automobilky. Vůbec nejprodávanějším vozidlem na našem území je aktuálně Škoda Octavia, kterou následují další modelové řady (Fabia, Rapid nebo Karoq a s menším odstupem následuje model Kodiaq). Společnost Škoda Auto je od roku 1991 součástí koncernu Volkswagen, tedy německé automobilky sídlící ve Wolfsburgu. Právě vozům s touto značkou patří v České republice druhá příčka.
Mohlo by vás zajímat: v roce 2018 klesly prodeje nových vozů oproti roku 2017 o 3,7 % na 261 437 osobních aut a v roce 2019 bylo registrováno 249 915 osobních vozů, což je další meziroční pokles o 4,4 %.
Mezi českými motoristy jsou velmi populární také vozidla korejské automobilky Hyundai. Ačkoli výrobce sídlí ve východní Asii, opět lze najít spojitost s Českou republikou. Populární modely Hyundai i30 a ix20 jsou totiž vyráběny ve společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech, která se sídlí v průmyslové zóně Nošovice v Moravskoslezském kraji. Zaměříme-li se každopádně na další oblíbené značky v ČR, jmenovat musíme Ford, Dacii, Renault, Kiu, Peugeot, Mercedes-Benz a Toyotu.
Upozorňujeme: Češi dávají obecně přednost „kombíkům“. V současné době ovšem neustále roste poptávka po velkých vozech typu SUV. Větší automobily na druhou stranu nakupují především firmy, zatímco domácnosti dávají stále přednost menším osobním vozidlům.
Pro srovnání: nejprodávanější auta ve světě
Podíváme-li se na situaci na globálním trhu, i zde od roku 2018 dochází k pomalému poklesu prodeje osobních automobilů. Obecně také platí, že i v celosvětovém měřítku přitom roste popularita sportovních užitkových vozidel (SUV).
Na závěr doplňme, že se v celosvětovém měřítku neztratí ani automobily značky Škoda, která byla v roce 2018 na 33. místě na světě s počtem 397 374 prodaných vozů, přičemž na prvních místech jsou tradičně značky Toyota (Corolla, RAV 4) a Ford (řada F).